SSブログ

留学を終えて What should I do not to finish it as a dream... [セブに英語留学!]

I finished my studying abroad, and now I enjoyed the travel after that.

During the school days, I sometimes considered it was very easy to finish my study as a nice dream.

Every week I can meet new friends, but  every week someone went back.

It's very fragile. 

Teachers also must not remember me after 1 year. 

I did'nt want to finish my studying days as just a contemporary dream. 

So I thought. 

I needed to have vivid memories I couldn't forget.

In order to that, I needed to have a lot of morment I laughed with someone from my heart.

However I was always struggle to proceed my plan, and  I didn't have enough time to have funs.

It's  also now.

I met some guys during travel.

Having 1 hour conversation as 1 on 1  was  valuable memories for traverling person alone.

However it's only a passer-by.

I confused.

Was it my fault to finish as a passer-by?

It is the my final impression of my studying abroad in Philippines.

Yet it is not only bad thing.

Because I could have a lot of valuable morments I missed.

-----------

フィリピンの3ヶ月の留学を終えました。

留学中、思っていたことは、1週間ごとに生徒が入れ替わる環境で、出会いと別れのバランスを

とるのが難しいなということ。

色々な人と出会えるのは嬉しいけれど、あっというまに人が去って行く。

こういう環境の中で、先生達もやっているのだなと思うと、先生達にとっては、自分たちもどうせすぐに去って行く生徒の一人でしかない。

思い立った時期からすぐに短期留学出来るのは、とても便利だけれども、こういうことなんだと思う。

そんななかで自分に出来ることって何だろうかと考えた。

三ヶ月はあっという間なので、「夢みたいな三ヶ月でした」と後でいうはめになるのは目に見えていた。

「なんだったんだろうなー、あの夢のような三ヶ月」っていうように、竜宮城生活で終わらせないためには

一体何ができるんだろう?

そこで私に出来ることといったら、一緒にいた相手の記憶に、楽しかった瞬間を刻み付けることだけだと思った。

腹の底から笑いあう瞬間をいっぱい持つこと。

英語力が向上できたら、そりゃ一番じゃん。

でも結局、英語力の向上よりも、私は先生達が好きになって、彼らに自分を覚えていて貰いたいほうが大きくなったんだと思う。

かけがえのない人生のひと時として、夢じゃなくて、リアルに今後に続く人生として、何ができる?

そしたら、結局は、出会った人と人として、いかに深くまじあえるかだと思った。

でも、出来たかな?

あんまりいい点は上げられない。

だって私はそれよりも、いつも英語の勉強を優先したから。

結果、英語の完成度も中途半端だし、思い出も中途半端だ。

中学生の頃みたいに、毎晩まいばんギャーギャー笑い転げることもなく、

大学生の頃みたいに、徹夜でアツく語り続けることもなく、だらだらとつるみ続けることもなかった。

それは年をとったからだろうか・・・

もうちょっと本音で会話して、もうちょっとバカをやれば良かったんだろうか。 

そうだね、もっと素直になろう。

もっと愛を求めよう。 


nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:日記・雑感

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

Free xml sitemap generator